Het Geluid van de Grootstad

We spelen "Het Geluid van de Grootstad", een nummer van onze eerste CD, op allerlei verschillende manieren. Ska, hardrock, rumba, samba, punk, rock&roll, van alles passeert de revue. Het één klinkt beter dan het ander maar het is een soort gevoel van meedoen is belangrijker dan winnen dat overheerst.
Het is een nummer dat ik lang geleden geschreven heb toen ik nog in Enschede woonde. Niet bepaald een grootstad, meer een slapende provincieplaats waar de motoren oerend hard de slapende boeren deden ontwaken, maar het was geïnspireerd door titels als The Sound of the City, Symphonie eines Grosstadtes, titels die klinken als een klok waar ik mijn titel aan wilde toevoegen. Mijn vriend Frits had een nummer geschreven met als titel "Rock&Roll Riool", een titel die ik in het nummer heb hergebruikt. De melodie is gedeeltelijk gepikt van nummers als "All along the watchtower", "I don't wanna go to Chelsea" en de "Motorcade". De manier waarop ik het toen speelde leek het een nummer van Chris Spedding.
Ik ben benieuwd naar het resultaat dat ik nog niet heb gehoord. Vorige week heeft Ernst ons via het internet een aantal opnamen gestuurd, dus ik hoop dat hij dat ditmaal weer doet. Vooral naar de laatste versie ben ik benieuwd, die duurt heel kort omdat er niet meer ruimte was op de cd waarop we aan het opnemen waren. Het is een Engelstalige versie waarvan ik de tekst ter plekke heb geïmproviseerd.

Reacties

Populaire posts