De man met de vogelkop

Voor het stoplicht staat een man op een fiets. Hij heeft een leren jack aan en heeft een kortgeknipt hoofd. Hij beweegt zijn nek alsof hij een vogel is. Heen en weer gaat het hoofd. Steeds opnieuw. Voortdurend op zijn hoede. Het heeft iets aggressiefs zoals hij zijn hoofd heen en weer beweegt. Een spits gezicht, zijn neus als snavel.
Ik ben op de terugweg van mijn maandelijkse bezoek aan de vormgeefster in de Looiershof aan de Westzeedijk en sta voor het stoplicht bij de Maastunnel. Op de heenweg had ik net als gisteravond ongelooflijke moeite tegen de wind in te komen. Geregeld was ik gedwongen af te stappen, mijn knieën trokken het niet meer.
Aan de muur van het toilet van de vormgeefster hangt een zwartwitfoto waarop ze zelf te zien is als ze een jaar of vier is, samen met een broer, vermoed ik. De vormgeefster is niet veranderd. Ze ziet er nog precies hetzelfde uit. Ouder geworden, maar verder exact hetzelfde gezicht.

Reacties

Populaire posts