Flea

"Weet jij de echte naam van Flea van de Red Hot Chilli Peppers?" vraagt mijn oudste dochter. Als je die vraag goed beantwoord in de radioshow van Giel Beelen waar zij iedere dag naar luistert, kun je een kaartje voor Pinkpop winnen. Dat wil zij wel. "Ik dacht dat is iets wat mijn oude vader wel zal weten." Ik weet het niet. Namen als Robert Zimmerman en Davy Jones, de echte namen van Bob Dylan en David Bowie kun je me gemakkelijk vragen, maar over de echte naam van Flea heb ik nooit nagedacht en er ook nog nooit van gehoord. Terwijl het overduidelijker dan de namen van Dylan en Bowie een pseudoniem is. Ik bestudeer de cd-hoesjes van de drie cd's van de Peppers maar daarop wordt alleen het pseudoniem vermeld. Daar gaat ons gratis kaartje naar Pinkpop. Michael Balzary is het goede antwoord, leert Google mij. Zou ik dat over vijfentwintig jaar ook nog weten?
Giel Beelen laat ook nog eens drie fragmenten van nummers van de Peppers horen die geraden moeten worden. Ook hier moet ik het antwoord schuldig blijven. Als de vragen door een luisteraar goed beantwoord worden merk ik dat het om drie nummers gaat die ik niet ken. Ik word echt een oude vader.

Reacties

Populaire posts