Re: member Pincoffs, de generale

Als ik arriveer bij de kantine van het Havenmuseum voor de generale repetitie staat regisseur Minnekus de Groot te praten in de microfoon van Jack Kerklaan voor het programma Branie voor 2 op Radio Rijnmond. Het gaat vooral over de voorstelling in de Burgerzaal van het Stadhuis want die heeft als unique selling point dat er na de voorstelling getrouwd kan worden, waarvoor blijkbaar veel belangstelling is. Voor de radio spreken we allemaal een klein stukje van alle drie de scènes uit Re: member Pincoffs. Terwijl ik dit schrijf kondigt Jack het item aan dat gisteravond is opgenomen en om tien voor twee op de radio is te horen.

Daarna volgt de repetitie. Met de geluidsopname met de stem van Pincoffs (niet de echte, maar een verhaal geschreven door Willy Hilverda, ingesproken door Kees Deenik). Deze opname gaan de bezoekers in hun oren horen terwijl ze langs de Leuvehaven lopen. Van tijd tot tijd staan ze stil en zien ze op drie verschillende locaties één van de scènes die wij live voor hun spelen.

Zelf ben ik nogal vermoeid en heb ik het gevoel dat het niet zo goed gaat als de vorige keer. Maar morgen met publiek er bij zal het zeker beter gaan. Ik heb niet de goede schoenen aan en ben vergeten manchetknopen mee te nemen. Die moet ik morgen niet vergeten.

Reacties

Populaire posts