Laatste dag

Vandaag is het 31 maart, de laatste dag om aangifte te doen voor de belasting. Op de valreep dien ik nog even de aangifte omzetbelasting van mijn stichting in, Het 'Vermoeden'. Maar 's ochtends vroeg print ik ook nog even snel driemaal het script van Tot het einde uit om op te sturen naar het Platform Theaterauteurs die ook de deadline hebben op 1 april. Ik hoop dat de kenners daar hun licht willen laten schijnen op mijn tekst. In het weekend heb ik nog een aantal wijzigingen aangebracht. Het grootste gedeelte is hetzelfde gebleven, zo eigenwijs ben ik wel, maar een paar kleine wijzigingen wilde ik graag invoeren. Ik schrijf aan het begin iets uitgebreider over de personages, ik haal een aantal theatrale effecten uit de tekst (dat laat ik over aan de regisseur), en aan het einde werk ik de monoloog van de actrice nog bij, vooral in de typografie. Nu is het opnieuw afwachten geblazen.

Ook denk ik nog even aan Wandi, mijn enige echte ex, die vandaag vijftig zou zijn geworden. Een vreemd idee, dat ze er niet meer is. De verjaardag van mijn zus is niet onopgemerkt voorbij gegaan, die was op dezelfde dag jarig als mijn jongste broer Wasco, maar die is nog zo vers in de herinnering en zo pas geleden gestorven dat ik nog vaak aan haar denk. Aan Wandi denk ik maar soms heel even. Maar bij het opschrijven van de datum kwam haar herinnering plotseling weer voorbij en ging ik rekenen. Hoe oud zou ze nu geworden zijn? Vijftig.

Reacties

Populaire posts