Monique Kuijpers

Nadat ik vanochtend het bericht over Door Jou had geschreven ging er toch een belletje rinkelen. Monique Kuijpers, de naam van de actrice had ik onlangs ergens gelezen. Ik kijk in TM, het vakblad voor de podiumkunsten, en ja hoor! Ze is dit jaar genomineerd voor de Theo d'Or, de belangrijkste prijs voor een vrouwelijke toneelspeler in Nederland. Ondertussen is bekend dat ze de prijs niet heeft gewonnen, maar dat ze genomineerd is betekent dat ze niet de eerste de beste is. Dat heb ik gisteren wel gezien ook. Een geweldige actrice.
Zelf is ze volgens het interview net zo verbaasd als ik. De Theo d'Or is volgens haar voor actrice uit een ander circuit dan het hare. Het grote toneel, het toneel uit Amsterdam, uit de Randstad. Een charmante reactie. De voorstelling waarvoor ze genomineerd is wordt volgend jaar in 2008 hernomen. Wil ik natuurlijk zien.
Foto: publiciteitsfoto voor Een Meeuw, het stuk dat Keesen & Co volgend jaar gaat spelen. Komt opnieuw niet naar de Rotterdamse Schouwburg of Lantaren-Venster.

Reacties

Populaire posts