Mobiel

Mijn derde mobiel is bijna aan vervanging toe. Het abonnement loopt ergens in februari af en ik ben aan het denken aan wat voor mobiel ik nu zou willen. De drie mobiele telefoons die ik tot nu toe had zijn steeds geavanceerder geworden, maar tegelijk ook steeds lelijker. Mijn eerste mobiele telefoon, een eigen merk van Libertel (nu Vodafone) vind ik nog steeds de mooiste (links op de foto). Daarna kwam een Nokia met een Ben-abonnement (Ik ben Ben), dat halverwege veranderde in een T-Mobile-abonnement (midden). Die had een heel handig qwerty-toetsenbord om snel te sms'en en een radio en een opvallend uiterlijk. De derde is een Motorola-toestel waarmee ik vooral in het begin heel veel fotografeerde (rechts). Het was mijn eerste telefoon waarmee dat kon. De FM-radio miste ik wel, voordeel was dat er veel meer muziek op kon en muziek die niet eerst geconverteerd moest worden naar een voor de Nokia leesbaar bestand middels een heel speciaal Windows-programma dat ook nog eens op slechts twee Windows-versies werkte. Heel lastig als je zelf een Mac-gebruiker bent. Tijdens het gebruiken van de Motorola wisselde ik opnieuw van abonnement en nu heb ik een heel goedkoop SIM-Only abonnement van Vodafone. Daarmee ben ik in zekere zin terug bij mijn eerste provider Libertel. Maar nu is de vraag wat ik nu als volgend toestel zal nemen. Het moet er mooier uitzien dan dit lelijke zwarte Motorola-geval en ik wil kunnen filmen, fotograferen, geluiden opnemen, naar de radio luisteren en liefst zoveel mogelijk soorten geluidsbestanden kunnen luisteren (mp3, AAC, wmv). Tenslotte moet-ie net als mijn huidige toestel compatible zijn met een Mac-computer. De zoektocht kan beginnen.

Reacties

Populaire posts