Tevreden

Tevreden fiets ik naar huis na de repetitie. Het begint er op te lijken in Schoonhoven bij Arto. Twee meisjes zijn ziek, maar toch doen we een complete doorloop. Eindelijk kan ik het stuk in zijn geheel bekijken en beluisteren. Tussen het eerste en het tweede bedrijf moeten weliswaar nog even snel een paar foto's voor de krant worden gemaakt, maar ik ben streng en kap het na twee foto's af. Ik wil door.
Bijna iedereen is vanavond in kostuum, bijna alle requisieten zijn aanwezig, er is muziek en licht. Hier en daar trekt het stuk een beetje, maar er is nog tijd daar iets aan te doen. Er moet nog meer muziek in het spel komen, meer hoog en laag in de stemmen, meer volumeverschillen, meer snelheidsverschillen en verschillen in vuur (enthousiasme, passie, woede) en water (liefde, emotie). Ik heb er vertrouwen in.
Illustratie: hoes van Joost Swarte voor een cd van Fay Lovsky waarvan muziek wordt gebruikt in de voorstelling

Reacties

Populaire posts