Femke in de auto

Femke on TourNiet alleen ik ben onderweg. Ook Femke is onderweg, on tour. Volgens de banner op de site zit ze in de bus, volgens de campagnevideo zit ze in een auto. In een auto? Ja, Femke rijdt in een auto. Het zal ongetwijfeld een hele speciale groene auto zijn, maar toch vind ik het vreemd. Liet de PSP nog naakte vrouwen door het weiland springen, GroenLinks rijdt auto.

Ook jammer is dat Femke niet zelf haar stukjes schrijft in haar weblog Femke on Tour. In het campagnefilmpje komt de tekst Vrouwen on top voor. Nadat twee vrouwen foto's van alle mannelijke politieke tegenstanders het raam uit hebben gegooid. Maar de teksten in het weblog zijn geschreven door een man, Jeroen Steeman, o.a. peoplemanager (?) op de Linkse Lente.

Maar ik blijf toch een vriend van Femke. Want net als alle zichzelf respecterende politici heeft Femke een Hyve. Niet met zoveel vrienden als JPB, die zit vandaag op 44850 vrienden, of Wouter met 23132 vrienden, nee, zij heeft nog maar 2918 vrienden waarvan ik er nu dus één ben. Dat is zelfs veel minder dan Mark Rutte die met 4948 vrienden op maar 10 procent van het aantal van JPB zit.

Het is wel een heel mooi gemaakt filmpje. Vooral de agent met zijn tekst Poten af van onze homo's vind ik bijzonder grappig en het zoenende paar met respect voor de schepping:
Klik hier voor de campagnevideo

Reacties

Populaire posts