Madeleine

Jacques BrelPeter heeft een lijstje met nummers gemaakt voor het eerstvolgende en het daaropvolgende optreden. We treden tijdens een besloten feestje op bij Ernst (volgende week vrijdag) en op 15 juli in de Talententuin. Hiervoor moet geoefend worden. Vorige week hebben we Peter gevraagd ook wat oude nummers op te nemen en één ervan is "Madeleine" van Jacques Brel (foto). Het is lang geleden dat ik het gespeeld heb en omdat Frans er vanavond niet is moet ik nog bassen ook. Zowel de akkoorden als de tekst moeten van diep uit mijn geheugen worden opgehaald. Dat wordt oefenen. Want tijdens het optreden in de Talententuin is Frans al op vakantie en zal ik het moeten kunnen. Maar het is een mooi nummer dus ik ga mijn tanden er in zetten!
Het gaat over een sukkel die staat te wachten op zijn Madeleine die nooit komt opdagen. Hij heeft lelies meegenomen omdat ze daarvan houdt, hij verwacht tram 33 te nemen, frites te gaan eten bij Eugène en daarna naar de film waar hij haar de liefde zal verklaren. Van al deze prachtige voornemens komt niets terecht. Het begint te regenen, de lelies worden weggegooid maar... morgen zal hij er opnieuw staan en dan komt ze echt.

Reacties

Populaire posts