Quelques fiers mongols: Be Angus

Chalon-dans-la-Rue, donderdag (vervolg) 



Quelques fiers mongoles: Be Angus
Een zestal mannen en een vrouw spelen een repertoire van oude AC/DC-nummers. De mannen zijn blazers, de vrouw is percussionist. Eerder hebben ze hetzelfde gedaan met nummers van Led Zeppelin. Had ik graag gezien, maar helaas, te laat. Dit is een geweldige show met als hoogtepunt het moment waarop een vrouw uit het publiek naar voren wordt gehaald. Ze krijgt een pet op en een rugzak om en wordt op de drummachine gezet (zie foto). De drummachine is een prachtige constructie met draaiende schijven waarop pennen zijn bevestigd. De plaats van de pennen bepaalt wanneer op welke trom of welk bekken wordt geslagen. Aangedreven door een elektromoter of soms, zoals in het geval van de dame uit het publiek, door middel van trappers.
Ik ken weinig nummers van AC/DC behalve de twee grootste hits, Whole lotta Rosie en Highway to Hell, wat dat betreft had ik liever de Led Zeppelin-show gezien, maar het swingt als een tiet en er zijn prachtige arrangementen.

Na deze show luisteren we op weg naar een restaurant op een heel klein pleintje naar het kwartet Chet Nueta, drie zangeressen en een drummer. Mooie wereldmuzieknummers en folknummers maar niet zo bijzonder en indrukwekkend als de enkele dappere mongolen.

Reacties

Hoi Fedde,

Leuke blog heb je! Ik krijg haast het gevoel dat ik erbij was!

Groetjes, Maaike

Populaire posts