Zondag

We repeteren een hele zondag op Duizend Bommen en Granaten. De start is nogal vals. Richard en ik zijn op tijd, maar ik heb in plaats van de tas met truien en baarden de tas met atletiekspullen van mijn jongste dochter meegenomen. Als Pim ook is gearriveerd en de koffie staat te pruttelen halen Richard en ik de juiste tas bij mij thuis op. Als ik daar ben word ik gebeld door Aad. Zijn auto wilde niet starten en hij is nu met de auto van Dick op weg en arriveert over tien minuten. Voordat hij bij de repetie arriveert zijn Richard en ik al terug en is ondertussen Magda ook al aanwezig. We beginnen met koffie drinken en baarden maken, petten af te maken en het decor op te bouwen. Dan kunnen we eindelijk beginnen.

Eerst doen we alle scènes 'los', meestal een keer of twee/drie tot-ie goed is. We knopen alle losse eindjes aan elkaar. De mannen kennen hun tekst ondertussen voor het grootste gedeelte, zeg maar helemaal.

Aan het einde van de dag hebben we twee doorlopen gedaan en het ziet het er goed uit. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd of het publiek het net zo grappig vind als ik, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Reacties

Populaire posts