Why don't you return?

Omdat Ernst een opmerking maakt dat ik zo weinig uptempo-nummers schrijf, schrijf ik een nieuw nummer, een soort Bob Dylan- en Johnny Cash-pastiche, in ieder geval een echt cowboynummer. Als Huib met de opname-apparatuur aan komt zetten realiseer ik me dat Ernst vanavond niet aanwezig is. Desondanks nemen we het nummer op. Het heet "Why don't you return?" en is het eerste nummer in tijden dat ik in het Engels schrijf. Het gaat over een man die staat te wachten op zijn meisje dat niet op komt dagen. Hij loopt een café binnen, valt in slaap en wordt gewekt en op straat gezet door de serveerster als het café sluit. Dat alles in een vrolijk uptempo shuffle. Een fijn contrast.
Ik wilde graag een stukje laten horen van het nummer op dit weblog, maar mijn modem werkt niet naar behoren dus is het onmogelijk het nu op de site te zetten. Misschien later.
Foto: Bob Dylan in 1965

Reacties

Populaire posts