De lezeres

Miou-Miou is de lezeres in de film van Michel Deville naar het boek van Raymond Jean. "Meer dan ooit is in dit verhaal het lezen een onbestrafte zonde" staat te lezen in de aanbevelingen over het boek van Raymond Jean op de website van Amazon. Ze leest voor uit De Maupassant, Karl Marx en markies De Sade. Gisteravond laat was de film te zien op TV5, maar ik ben wijs en volg de raad van mijn vrouw op de film op te nemen, naar bed te gaan en de film de volgende dag te bekijken.
Miou-Miou, die in de film de lezeres speelt, heeft iedere nieuwe dag in de film een andere kleur wanten en trui aan en een andere kleur muts op het hoofd. Telkens alledrie in dezelfde opvallende kleur, felblauw, felrood, hardgroen.
Uiterlijk doet ze me denken aan de Vrouw van de Zee, alleen heeft zij donkerbruine ogen en de Vrouw van de Zee groene. Graag liet ik me nog een keer door haar voorlezen net als vroeger, bijvoorbeeld de verhalen uit Het Erotisch Labyrint van Alina Reyes. Maar ik weet dat dat niet kan.

Reacties

Populaire posts