Laatste repetitie Mevrouw N.N.


In de vroegere roeitank waar nu twee tafeltennistafels staan doen we de laatste repetitie voor Het verhaal van mevrouw N.N. Het is er enigszins rumoerig en sommige nieuwsgierige studenten kijken door de glazen deur naar binnen. Dat maakt het voor Marjanne niet makkelijk zich te concentreren maar ze slaat zich er moedig doorheen. Het is een goede concentratie-oefening, op deze manier spelen.

Toch draai ik de repetitieruimte daarna om zodat van buiten minder te zien is, Marjanne geen zicht meer heeft op de deur en alleen ik als ik erg mijn best doe kan zien wat er buiten gebeurt.

Opnieuw ben ik aan het einde van de repetitie zeer tevreden. We gaan steeds met stappen vooruit. Het stuk ontroert me nog steeds, ook na talloze keren lezen en talloze keren luisteren naar het verhaal van de teleurgestelde mevrouw N.N. Ik schrap nog een enkel regeltje, ik schrap nog hier en daar een gebaar en door de kaalheid wordt het alleen maar sterker.

Zaterdagmiddag gaan we verder. Eerst met de techniek, daarna nog een generale repetitie. Zaterdagavond is het zover. Ik weet nog steeds niet precies wat mevrouw N.N. aanmoet doen.

Het verhaal van mevrouw N.N., naar een verhaal van Anton Tsjechov, speelt op het Monologenfestival in 't Kapelletje op zaterdag 18 februari en op vrijdag 24 februari. Op dezelfde avond spelen ook vier andere monologen: Huisvrouw, Gevangen, Een date met Jenny en De andere kant. Reserveren kan hier: http://www.hoenu.nl

Reacties

Populaire posts