Jas gekrompen

Nadat ik mijn boek "Het hermetisch zwart" heb ingeleverd bij het Leeskabinet pak ik mijn jas van de kapstok. Ik mis mijn sjaal die ik toch in mijn linkermouw had gestopt. Ik kijk naar beneden waar zoals gewoonlijk een groot aantal tassen en rugzakken ligt van studenten die zitten te studeren in de bibliotheek. Geen sjaal. Ik ga verder met het aantrekken van mijn jas en ontdek dan dat mijn jas ook nog eens te klein aanvoelt. Ik kijk naar de binnenkant en zie het label Mexx en de witte stiksels rondom de binnenzak en rondom de voering. Het lijkt toch echt mijn jas. Maar voor de zekerheid kijk ik toch nog maar eens naar de jassen op de kapstok. Nog geen halve meter naast de jas die ik zojuist van de kapstok heb gepakt hangt mijn eigen precies dezelfde jas.

Reacties

Populaire posts