De derde ronde

We zitten in de derde ronde van klas twee en vandaag deed ik de derde les van de eerste ronde van klas 1. Met de derde klas heb ik er ondertussen al een stuk of tien lessen op zitten.

Met de eerste klas heb ik de meeste moeilijkheden, maar vandaag ging het al een stuk beter. Ze zijn jong en ongeconcentreerd, wat nog eens verhevigd wordt door kerstrapport en Sinterklaas. Maar zoals hierboven beschreven gaat het al langzamerhand beter. Ik heb gebruik gemaakt van enkele tips van de Regisseuse met de Vlinderbril en dat heeft me goed geholpen. Met alle drie de groepen deed ik een oefening met een doos. Een zware doos, een lichte doos, een doos met breekbare inhoud, een doos met gevaarlijke inhoud (een slang). Die ging in alle drie de groepen erg goed.

Het blijft een vermoeiende en drukke dag, drie keer twee lesuren lang les geven een opgewonden pubers, maar ik krijg de slag te pakken. Aan het einde van de dag ben ik behoorlijk suf en zou ik het liefst een middagdutje willen doen, maar daar is nooit gelegenheid toe. Vanavond vroeg naar bed en lekker uitrusten, morgen uitslapen.

Reacties

Populaire posts