Suzannes again

Ondertussen is er vier keer gerepeteerd met de Suzannes in vier verschillende bezetting. De eerste keer door de drie originele Suzannes (Loek, Tull en ik) met de nieuwe drummer Fred, om het repertoire eerst maar eens goed door te nemen. Daarna volgde een repetitie zonder Fred omdat diens vader overleed en er voor hem belangrijker zaken waren dan optreden met een punkband. Huib, de drummer van Het Gebroken Oor viel voor hem in en tijdens deze repetitie waren ook de blazers Frank en Roos voor het eerst aanwezig. Nieuwe arrangementen met blazers werden uitgeprobeerd en we kwamen er achter dat de cd die ik van het oeroude tapje uit 1977 had gemaakt een toontje te laag stond zodat alle nummers tijdens de repetitie door de blazers even snel getransponeerd moesten worden. Daarna volgde derde een repetitie met blazers maar zonder mij omdat ik, o tegenstelling, bij een huwelijksfeest van een goede vriend en medebandlid de toetsenist van Het Gebroken Oor aanwezig moest zijn en daar mijn kunsten moest vertonen. Tenslotte volgde een repetitie met de Suzannes en Willem op toetsen, mandoline en ukelele, maar dan weer zonder blazers. Aanstaande donderdag vindt dan de laatste repetitie plaats, helemaal compleet, The First Suzannes Punk Orchestra in voltallige bezetting.

Het optreden van de Suzannes vindt plaats op zaterdag 11 juni in Babylon in Woerden.

Reacties

Populaire posts