Kies Lies

"GroenLinks haalde 7,3 procent van de stemmen in Rotterdam, goed voor drie zetels. Dat is bijna zoveel als in 1998, toen 7,7 procent goed was voor vier zetels. Wie even naar de historie kijkt, ziet dat de partij ongeveer op de maximale lijn zit die ze sinds de jaren zeventig kent," lees ik op de site van Christian Jongeneel. Blijkbaar heeft het toch geholpen wat Lies Roest op haar hyves adviseerde: "Kies Lies." Ik heb het gedaan. Gekozen voor Lies (*). Nu maar hopen dat het helpt tegen het geweld van de andere partijen. Maar waar twee honden vechten om een been gaat een derde er mee heen, zegt het spreekwoord. Dus laat de PvdA en Leefbaar Rotterdam maar flink ruzie maken om wie de baas wordt in deze stad, misschien kunnen dan de kleinere partijen zoals Groen Links de stukken die zij laten liggen oppakken en iets goeds voor deze stad betekenen.

(*) P.S. De opvallende foto van een naakte Lies op haar Hyves zag ik pas toen ik iets naar haar wilde krabbelen op de dag van de verkiezingen. Ik ken Lies namelijk van de toneelgroep Risk en van de universiteit en dat was de aanleiding om op haar te stemmen en niet op de nummer 1 van Groen Links.

Reacties

Populaire posts