Eerste Knock is een daalder waard

De eerste voorstelling zit er op en hij ging goed. Vooral Luc als Dr Knock zat er goed in en alhoewel zijn stem soms iets achter bleef bij zijn spel was ik erg tevreden over het geheel. Want ook de anderen spelers stegen boven zichzelf uit. 's Middags in korte tijd met behulp van de Vriendelijke Technicus licht gemaakt dat er goed uitzag. Ik was nooit eerder in LCC Zevenkamp geweest maar het is een mooi klein theatertje.

De voorstelling was uitverkocht en dus een helemaal volle zaal wat het spelen van een komedie altijd makkelijker maakt dan een lege. In een lege zaal wordt weinig gelachen in een grote des te meer. Niet dat dit stuk een echte dijenkletser is maar er werd op de juiste momenten gelachen en het publiek snapte de humor het stuk. De Friese Regisseur vroeg me na afloop naar het ontbreken van een clou, naar het ontbreken van de ontmaskering van Dr Knock, maar juist dat vind ik de charme van dit stuk, het ontbreken van de ontmaskering. Met een goed gevoel ging ik naar huis na de eerste voorstelling.

Dr Knock of de triomf van de geneeskunst is nog te zien op zondagmiddag 21 maart om 14.30 uur in LCC Zevenkamp, Ambachtsplein 141, Rotterdam. Reserveren: 010-4563993.

Reacties

Populaire posts