Dr Knock in Zevenkamp

Ondertussen zijn er ook al een stuk of vijf repetities geweest van Dr Knock, het stuk van Jules Romains dat ik bij toneelgroep Tatio in Zevenkamp aan het regisseren ben. Vooralsnog werk ik aan het vormgeven van de rollen. Ik merk dat dit een groep is die een andere manier van regisseren gewend is dan de manier waarop ik het doe, maar ik heb het idee dat dat ze niet minder enthousiast maakt. Toch roept mijn werkwijze soms ook vragen op. Vooral omdat ik het stuk tamelijk abstract wil zetten. Geen kamers vol stoelen en tafels, geen deuren.

Afgelopen maandag werkte ik aan de eerste scène en toen begonnen ze wel in te zien dat stoelen en tafels ook helemaal niet nodig zijn om een grappige scène te maken. Ik had helaas twee zieken of afwezigen en zelf ben ik vandaag ook niet helemaal lekker. Wellicht toch aangestoken door de Mexicaanse griep van mijn jongste dochter die dit weekend 41 graden koorts had. Bij mij is de temperatuur vandaag nog niet hoger gekomen dan 37,6.

Foto: Louis Jouvet, Franse acteur die meerdere malen Dr Knock heeft gespeeld, in het theater en in twee filmversies.

Reacties

Populaire posts