De jas van mijn vrouw

Als ik 's ochtends naar mijn werk fiets zie ik vaak een vrouw die De Jas Van Mijn Vrouw draagt, fietsen op een vouwfiets. Het is natuurlijk niet echt De Jas Van Mijn Vrouw, maar het is dezelfde jas in een andere maat. De vrouw is korter en steviger dan mijn vrouw en draagt een bril zonder montuur. Ze lijkt op weg naar haar werk, net als ik. Ik heb haar eens zien staan op Station Blaak, wachtend op een trein richting Dordrecht. Dus waarschijnlijk is ze een forens die dagelijks vanuit het zuiden per trein komt aangereisd waarna ze op haar vouwfiets naar het oosten fiets, door onze wijk. Op een keer had ze De Jas Van Mijn Vrouw opgefrommeld onder de bagageklem van haar vouwfiets, het was een warme dag en een jas was niet nodig.

Ze is lang niet zo mooi als Mijn Vrouw en De Jas Van Mijn Vrouw staat haar lang zo mooi niet als dat-ie Mijn Vrouw staat. Waardoor ik het bijna een belediging vind dat ze dezelfde jas draagt en hem onder haar bagageklem frommelt, terwijl het natuurlijk haar goed recht is zo'n jas te kopen en te dragen en er mee te doen wat ze wil. Maar toch.

Reacties

Populaire posts