Repetitieweekend

We repeteren een weekend lang met KRT aan De Vrouw van de Zee. In een prachtig klein kerkje in Maurik. Vorig jaar fietste ik met mijn familie langs Maurik en liet het plaatsje links liggen, nu pas zie ik hoe mooi het is. Langs ons kerkje rijden voortdurend fietsers voorbij, de Betuweroute volgend. Buiten is het heet en het zonlicht is fel, binnen is het koel en tamelijk donker, maar licht genoeg om de uitdrukking op de gezichten van de spelers te zien. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo hard heb gewerkt met een groep. In het weekend doen we vijf keer een doorloop en repeteren tussen door de laatste twee bedrijven nog uitgebreid in omgekeerde volgorde. We starten vanaf de laatste scène en werken achteruit, steeds een scène terug. Op vrijdagavond doen we de eerste doorloop, de zaterdag doen we er twee, 's middags en 's avonds, en tenslotte doen we op zondag nog eens twee doorlopen, 's ochtends en 's avonds. Maar daardoor komen we een heel eind. Nog vier repetities te gaan. Had ik vorig jaar het gevoel tijd te kort te komen, ditmaal denk ik dat we precies klaar zijn ten tijde van de voorstellingen.

De Vrouw van de Zee wordt gespeeld in het laatste weekend van mei, door KRT, in de Noorse Kerk aan de Westzeedijk. Meer informatie over de voorstellingen en KRT op: www.kleinrotterdamstoneel.nl

Reacties

Populaire posts