De voorstelling nadert

Op dinsdag doen we weer een doorloop, ditmaal in aanwezigheid van de technicus en de grimeuse. Het tempo is een beetje langzaam, de overgangen tussen de scènes lopen niet echt, maar verder ben ik tevreden. Voorafgaand aan de doorloop neem ik met de Hoofdrolspeelster en de Hoofdrolspeler de laatste en cruciale scène nog een keer door en dat heeft veel effect. Over het algemeen geloof ik dat de voorstelling wel 'staat', dat er nog een paar kleine touwtjes aangetrokken moeten worden en dan is het klaar.

Woensdag ga ik naar de Noorse Kerk maar loop de dame met wie ik wil spreken mis. Ik lever de affiches en flyers af, maar kan verder geen afspraken maken. Pas vrijdag spreek ik haar en kan ik zien hoeveel stoelen in de kerk staan en of het stuk er in past. Er zijn stoelen genoeg, het past makkelijk, maar er is een nieuw probleem: er zijn teveel stoelen, de stoelen kunnen niet gestapeld worden, dus waar moeten we de overgebleven stoelen kwijt? Als we zeventig stoelen plaatsen dan houden we er dertig over. Dat is nogal een groot aantal. Verder moet waarschijnlijk voorafgaand aan en na elke voorstelling de normale opstelling teruggebouwd worden. "Hier ben ik niet blij mee," zegt de secretaris, als altijd vriendelijk, maar ditmaal wel zorgelijk kijkend. Ze heeft liever dat we in de 'huiskamer' spelen zoals is afgesproken. Problemen zijn er om opgelost te worden, denk ik, maar ik heb nog geen idee hoe.

De Vrouw van de Zee van Henrik Ibsen wordt donderdag 29 mei, vrijdag 30 mei, zaterdag 31 mei en zondag 1 juni door KRT gespeeld in de Noorse Kerk aan de Westzeedijk 300 te Rotterdam. Aanvang 20.30 uur, behalve op zondag, dan is de aanvang 15.00 uur. Entree is € 10, reserveren via: www.kleinrotterdamstoneel.nl Na de laatste voorstelling op zondag vind een afterparty plaats, zonder alcohol want in de kerk mag niet gedronken worden, maar met een optreden van Het Gebroken Oor.

Reacties

Populaire posts