Eenakterfestival

Vorig jaar schreef ik ook al over het door de Rotterdamse Kamer van Verenigingen i.s.m. Erasmus Cultuur georganiseerde studenteneenakterfestival. Dit jaar ben ik voorzitter van de jury. Het peil is dit jaar weliswaar iets hoger dan vorig jaar naar mijn mening, maar het is goed te zien welke groepen wel en welke niet geregisseerd zijn. Mijn persoonlijke favoriet is Laurentius die een prachtig decor hebben van een bordkartonnen kasteel met luikjes er in van waarachter de spelers steeds opnieuw opduiken. Toch is de winnaar opnieuw Risk die ik dit jaar de prijs meer gun dan vorig jaar toen ze met een onbegrijpelijk stuk op de proppen kwamen. Ditmaal spelen ze het kluchtige De brief van Don Juan en slepen daarmee de hoofdprijs binnen, een gouden megafoon.

Reacties

Populaire posts