Du

Op verzoek van Frans spelen we vanavond een cover van het nummer "Du" van Peter Maffay. 's Middags zoek ik het nummer uit aan de hand van de oude single die ik nog steeds in mijn collectie heb. Vele singles zijn al afgevoerd, ik moet speciaal de pickup installeren om hem te luisteren, maar dan schalt "Du" weer als vanouds uit de boxen. Het blijkt ingewikkelder dan ik in eerste instantie dacht, maar de basis weet ik te vinden, op het eindakkoord na. Dat is iets voor Willem, de akkoordendokter van de band. We komen uiteindelijk tot een leuke versie in de stijl van "You better move on" van de Rolling Stones, maar het tussenstuk en de overgang naar een toontje hoger moet later uitgezocht worden. Als we het nummer zat zijn spelen we nog bijzondere versies van "Ik wil alleen zijn" en van "Gouden Kooi" maar of omdat Ernst op een verkeerde knop drukt of omdat er een record error is, deze prachtige versies (in ieder geval in ons hoofd), worden niet opgenomen. Zo blijven de mooiste momenten geheim en alleen in de herinnering bestaan.
Morgen een oudere versie van "Ik wil alleen zijn".

Reacties

Populaire posts