Gary Vaynerchuck: Crush it

De volledige titel van dit boek is: Why no is the time to crush it! and cash in on your passion. Een zelfhulpboek waarin staat beschreven hoe je met behulp van social media op internet van je liefhebberij je beroep kunt maken en anderen voor jouw passie kunt interesseren om er vervolgens geld mee te verdienen. Niet het soort boek dat ik gauw zou lezen, maar omdat ik Gary Vaynerchuck had gezien op de conferentie Ugame Ulearn op de TU Delft, niet live maar via een Skype-verbinding, was ik geïntrigeerd en heb het tijdens mijn vakantie toch maar gelezen. Ik moet zeggen het is onderhoudend en wellicht heeft hij ook nog gelijk en is mogelijk wat hij zegt. Ik vermoed dat het wel van je karakter afhangt. Het maakt in ieder geval een einde aan het idee dat mensen die op internet bezig zijn nerds zijn en dat je op social media eigenlijk geen echte vrienden kunt maken.

Een groot gedeelte van de ideeën die hij voorstelt zijn ondertussen bij al aardig veel mensen bekend, maar doordat hij ze allemaal verzamelt heeft en door zijn passie voor zijn onderwerp weet hij te overtuigen. Bijvoorbeeld door te stellen dat als je iets niet zelf kunt of er geen passie voor hebt je je moet verbinden met iemand die de passie voor datgene dat jij niet kunt wel heeft. Heb je bijvoorbeeld een boekhouder nodig die voor jou de cijfers doet, maak dat een verbinding met iemand die dol is op cijfers.

Ook geeft hij handige tips die iedereen die leek is op internet makkelijk kan begrijpen. Het is absoluut geen technisch boek. Ik werd er in ieder geval zo enthousiast van dat het mij een goed idee lijkt om eens zoveel mogelijk van de ideeën over hoe je van je liefhebberij je beroep maakt en er geld mee te verdienen wil uitproberen.

Reacties

Populaire posts