De laatste repetities

We hebben nog een paar repetities te gaan, twee donderdagen, aanstaande zondag en de donderdagmiddag in het OT Theater. Helaas is Zweitze er aanstaande donderdag niet omdat hij moet optreden. Maar dan, donderdag, gaan we aan de slag met de mise-en-scènes waarover ik nog niet overal tevreden over ben. Ik zie het niet somber in maar er moet nog even hard gewerkt worden. Over het algemeen ziet het er goed uit maar zakt het stuk op momenten even in. Ik ben echt verrukt over de inzet van de spelers voor de voorstelling en van hun toneelspelerskwaliteiten.

Het gaat om de volgende scènes: als de Pool in elkaar geslagen wordt, waar komt de Pool vandaan en waar loopt hij tegen de vuist van Lutter aan? De middelste scène met Futterknecht mag in zijn geheel wat meer vaart hebben. De scène tussen Rosel de Mooie Onbekende moet duidelijker het besluit van de M.O. laten zien. De start van het feest moet in één keer staan als een huis en het moment dat het tafelkleed van Futterknecht moet nauwkeurig getimed worden.

Verder wil ik tijdens de repetitie van zondag aanstaande aan het begin van de repetitie de verhouding tussen de Mooie Onbekende en Lutter nog scherper neerzetten. Wat willen die twee van en met elkaar?

Met De Vormgeefster ben ik de afgelopen dagen op stap geweest om kleding en decor aan te schaffen. Dat is grotendeels gelukt. Een tapijt, een tafelkleed, en onderdelen van kostuums. Verder is De Vormgeefster druk bezig met het hondenmasker en is De Mooie Onbekende langs geweest om te passen en te bespreken wat voor lingerie ze aan moet.

Verder wil ik het tapijt dat ik gekocht heb en de decorstukken en requisieten graag ergens opslaan. Ik hoop dat het tapijt bij het OT Theater bezorgd kan worden, maar als dat niet kan is het handig als het ergens anders kan worden opgeslagen en dat er dan een auto is waarmee het vervoerd kan worden. Het is nogal groot en veel. De Mooie Onbekende heeft een garage waar het tapijt eventueel opgeslagen kan worden, maar het zou handig zijn als donderdag alle decorstukken en requisieten door iemand bij mij opgehaald worden en vervolgens met iemand mee naar huis zouden kunnen die ze dan de er op volgende repetitie weer mee neemt.

Reacties

Populaire posts