Drukke dag

Het lijkt of de leerlingen van de eerste en tweede klas vandaag extra druk zijn. Is het omdat vandaag de rapporten worden uitgereikt? Vreemd genoeg heeft de derde klas er geen last van. Die zijn juist erg geconcentreerd. Twee zijn afwezig dus ik heb een klein groepje. Ook zijn er twee nieuwe maar die vervangen weer anderen in de groep. Ik begin met een herhaling van waar ik vorige week gebleven ben. De twee stoelenoefening uit vuur-water-lucht-aarde over de opbouw van een scène. Vorige keer over het gesprek tussen een dokter en een patiënt, ditmaal kies ik overspel en uitmaken. De twee nieuwe deelnemers aan mijn groep zijn erg goed.

Dan probeer ik de vierstoelenoefening. Deze gaat moeizamer maar ze komen een eind. Ik doe er twee want ik heb een groep van acht leerlingen.

Tenslotte laat ik iedereen een gelogen levensgeschiedenis vertellen. Of in ieder geval iets gelogens over zichzelf. Ik begin met mezelf en eindig met de aanwezige leraar die de lessen begeleidt. Over de derde klas ben ik erg tevreden en ik ga dus tevreden naar huis. Maar mijn lessen met de eerste en tweede waren rommelig en niet erg bevredigend.

Reacties

Populaire posts