Herlinde Koelbl

Herlinde Koelbl verzamelt haar. Op foto's. In de Kunsthal is een expositie te zien van haar werk. Ik ben gefascineerd. Hoofdhaar, borsthaar, rughaar, armhaar, schaamhaar, beenhaar, weggeschoren haar. De foto's ogen erg modern en het verbaast me dat Frau Koelbl al in 1939 geboren is. Ze fotografeerde de Duitse politici Joschka Fischer en Angela Merkel en blijkt in Duitsland erg beroemd te zijn. Ik vind haar geweldig, deze pensioengerechtigde fotografe van 69 jaar.

Volgens de tekst bij de tentoonstelling heeft Herlinde Koelbl rood haar en zijn vrouwen met rood haar seksueel actiever dan andere vrouwen. Ik denk niet dat ze nu nog rood haar heeft en hoe actief ze nu nog is op seksueel gebied. Eerder denk ik dat haar haar net als het mijne aardig richting grijs zal gaan. Of ze moet het nu nog steeds met henna bijkleuren. Zelfs mijn schaamhaar heeft op mijn leeftijd, zestien jaar jonger, niet meer de kleur van het schaamhaar op bijgevoegde foto.

Reacties

Populaire posts