De tweede les

Terwijl ik bang was dat de leerlingen omdat ze al aan me gewend zijn lastiger zullen zijn valt het me alles mee. De tweede les gaat in beide groepen ietsje beter dan de eerste keer. De concentratie over de gehele periode gaat beter dan vorige keer. Mijn dochters hadden me de raad gegeven om halverwege een korte plaspauze in te lassen. Ik had dat overlegd met één van de coördinatoren op school. Die raadde het me af omdat het de vraag was of de leerlingen snel weer zouden terugkeren in het lokaal. Maar het is uiteindelijk niet nodig. Ik hou ze gewoon vast tot het einde en ze doen grotendeels braaf wat ik ze vraag.

De tweede klas laat ik ditmaal kennismaken met de vuur-water-lucht-aarde methode, met de derde richt ik me voornamelijk op presentatie. Er valt veel te lachen en dat is altijd goed. De volgende keer wil ik me met de tweede klas richten op een korte voorstelling en met de derde ook gaan kijken waar onze voorstelling over moet gaan. Ook moet ik nodig een planning maken. Wanneer wil ik met de derdeklassers naar het theater en wanneer laat ik een gastdocent komen.

Reacties

Populaire posts