Naakt door de straat

Ik sta met mijn oudste dochter in de keuken als aan de overkant van de straat ineens een vrouw voorbij rent. Slechts gekleed in een zwarte badjas wordt ze achtervolgd door een geheel geklede man. Ze rennen van rechts naar links langs de flat aan de overkant van de straat. Ik moet denken aan een scène in Radio Days van Woody Allen waarin een Chinese man met een hakbijl in de hand zijn vrouw achtervolgt. Dit ziet er minder komisch uit.
Wat is de man van plan? Ik maak me zorgen om de vrouw. Samen met mijn dochter loop ik naar de voordeur om daar te zien waar man en vrouw zijn gebleven en wat er verder gebeurt. Tegelijk komt Mijn Vrouw de trap af en vraagt ons wat er aan de hand is. Buiten zijn man en vrouw al een heel eind verder als de vrouw ook nog eens haar badjas uitgooit en naakt verder loopt. Het is een regenachtige zaterdag en geen weer voor nudisme. Lichte regen valt op haar naakte lichaam. De man raapt de badjas op en doet die zorgzaam om de schouders van de naakte vrouw. Deze scène herhaalt zich nog een paar keer als een theatrale act van James Brown. Ik begrijp dat niet de man maar de vrouw de boosdoener is in deze straatscène . Mijn Vrouw rent er achteraan maar wordt door de naakte vrouw gesommeerd zich er niet mee te bemoeien. Mijn Vrouw keert onverrichterzake terug, de man en de vrouw verdwijnen tussen de huizen uit beeld. Een merkwaardige geschiedenis met open einde.

Reacties

Populaire posts