Oude grijze leeuw


De eerste werkweek op kantoor zit er weer op. Even wennen. Gelukkig is alles nog niet in volle gang. Nog niet iedereen zit terug op zijn plek. Eerst een dag emailbox en fysieke post kijken en beantwoorden of actie ondernemen.

Op woensdag fiets ik naar de dames van Bureau Veldwerk die een film hebben gemaakt voor Studium Generale en Erasmus Cultuur. Als ik langs de Maasboulevard fiets zie ik op de kade opeens Ruud Lubbers lopen, op de ochtend voordat hij in de Tweede Kamer tijdens een debat uit gaat leggen wat hij de afgelopen tijd heeft gedaan voor de formatie. Hij loopt met zijn handen in zijn zakken en praat enigszins voor zich uit. Zijn krullen wapperen in de wind als de manen van een oude grijze leeuw. Naast hem loopt een geblondeerde jongedame die naar hem kijkt en luistert. Het lijkt op een interview maar er zijn geen camera's, microfoons of opschrijfboekjes te zien. Even twijfel ik of ik een foto zal maken maar vind dat toch teveel een inbreuk op de privacy.

Ik fiets door en bekijk de promotiefilm die er goed uit ziet. Met mooie muziek van Surface Noise, ooit winnaars van de tweede editie van Het Oor van Erasmus, een wedstrijd voor studentenbands die ik ondertussen driemaal heb georganiseerd voor Erasmus Cultuur en waarvan de volgende editie dit najaar in december gaat plaatsvinden.

Als ik terugfiets langs de Parkkade valt mijn oog plotseling op een oude grijze geketende leeuw. Met oranje banden wordt hij vastgehouden op een karretje achter een busje.

Reacties

Unknown zei…
hoera voor Surface Noise! Bedankt voor de plug!

Populaire posts