Verder met De Mooie Onbekende

Na een evaluatie met alle spelers (gelukkig met alle spelers, even leek het er op dat we niet compleet zouden zijn) is het nu tijd om verder te gaan met het stuk, met de uitgebreide complete versie. Deze week heb ik het stuk tweemaal herlezen en zoals altijd weer veel nieuws in de tekst ontdekt. Er zijn altijd zaken waar je, zeker de allereerste keer, overheen leest. Maar de laatste maanden heb ik me alleen bezig gehouden met de ingekorte versie waardoor het origineel volledig op de achtergrond is geraakt.

De evaluatie was goed. Ik hoorde niet echt dingen die me verbaasden over mijn manier van regisseren. Ik schrok enigszins van de reactie van Rosel (J.), dat ze zich in het begin erg onveilig had gevoeld, dat was niet mijn bedoeling. Het blijkt steeds opnieuw dat je als regisseur niet duidelijk genoeg kunt zijn.

Vanochtend de eerste lezing van het complete stuk met Dokter Kees voorbereid. Interessant gesprek. Wat moeten we wel meenemen in de voorstelling en wat niet? Waar moeten de accenten liggen? In ieder geval is erg genoeg te doen en ook de spelers zullen a.s. donderdag zeker met veel vragen komen. Ik heb er zin in.

Vanmiddag eindelijk contact gehad met de dame van het OBR die ik al weken probeer te bereiken. Ik ben op zoek naar een goede locatie in deelgemeente Kralingen-Crooswijk om het stuk te spelen (vanwege een subsidie die me is toegezegd door deze deelgemeente). Iedereen die een goede suggestie heeft nodig ik uit om te reageren.

Reacties

Populaire posts