Naakte man

Aan de Westzeedijk staat opeens een naakte man langs de weg. Het verbaast me want de Westzeedijk is een dijk die ik vaak op en neer rijd en dit standbeeld heb ik nooit eerder gezien. Hij staat vlak voor het bord dat de weg wijst naar de spoedeisende hulp. Zijn tepels worden beschermd door twee ronde plaatjes maar zijn geslachtsdeel hangt er onbeschermd en kwetsbaar en weerloos bij. Ik stap af om een foto te maken en zie dan dat op het dak van het Natuurmuseum een zelfde man staat. Een kloon of een copie. Maar de naakte man op het dak heeft weinig bescherming nodig. Niemand kan er bij komen. Het enige waar hij van te duchten heeft is de weersomstandigheden. Naakt staat hij daar in storm en regen. Ik hoop dat de bliksemafleider van het Natuurmuseum goed werkt.


Reacties

Populaire posts