Veertien sterren

Dan volgt aan het einde van een lange avond de beoordeling door de jury van het festival. Elke voorstelling wordt apart besproken en krijgt een uitgebreid verhaal met positieve en negatieve punten en een beoordeling. De jury bestaat uit Joost Pluym, Flip Heeneman en iemand van wie ik de naam ben vergeten, hij vervangt de zieke Frank van Vlerken. De presentator heeft zijn naam op de eerste avond genoemd maar die is me helaas niet bijgebleven. Ook op de website van De Fakkel is zijn naam niet te vinden. Maar goed.

In de meningen van de jury over de voorstellingen die ik heb gezien kan ik me grotendeels vinden en wij, de spelers, de Vormgeefster en ik van Het 'Vermoeden' zijn dan ook erg blij als aan het einde van de rit blijkt dat wij de meeste sterren hebben verdiend, vijf sterren voor de regie (op een schaal van zes), vijf voor het spel en vier voor de scenografie. Er wordt geen winnaar gekozen in Vlaardingen, maar wij zijn duidelijk de favorieten van de jury: WE HEBBEN GEWONNEN!

Wat door mij bedoeld was als een extra repetitie voor publiek wordt veel meer dan dat. Geen mooie perzische kleden op de vloer, weinig ruimte en een hoog lijsttoneel, het heeft allemaal niet uitgemaakt, we hebben onze eerste overwinning behaald. Opnieuw gevoelens van euforie. Nu op naar de tweede voorstelling in Rotterdam in het OT Theater op donderdag 19 november.

Wilt u de voorstelling De Mooie Onbekende zien dan kan dat dus nog. Reserveren: www.hoenu.nl

Reacties

Populaire posts