Mangrove: Périférique

Dit is de eerste voorstelling op het festival waardoor ik echt geraakt word. Het is energiek, humorisch en heeft veel vaart. Zoals eerder opgemerkt is er geen decor, er zijn alleen wat requisieten, een aantal koffers en de inhoud daarvan. Het stuk gaat over een gezin dat op vakantie gaat en het moet en zal gezellig worden, iets waar de dochter die al uit huis is en nog één keer mee gaat, helemaal geen zin in heeft. De zoon is niet helemaal goed bij zijn hoofd, er is sprake van vreemde seksuele verlangens

Deze tweede voorstelling van de avond in het RO theater is ook van een nieuwe groep, Mangrove. Ik herken twee speelsters van Rotjong, Annemiek van der Linden en Winnie Roseval. Het stuk heet Périférique en in de laatste minuut valt het me ineens op dat ik dit stuk ken, het is een bewerking van een stuk dat ik een aantal jaren eerder op het Eenakterfestival heb gezien, gespeeld door VZOD. Maar die deden het niet zo goed als deze.

De voorstelling wordt door de jury terecht genomineerd en de twee vrouwen winnen samen de prijs voor Beste Actrice.

Reacties

Populaire posts