Festival De Keuze #06: Not Punk Pololo

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, van Not punk, pololo van Monika Gintersdorfer en Knut Klaßen. In eerste instantie vind ik het maar niks, een beetje dans, een beetje muziek op een groot leeg toneel. Op een verrijdbaar podium staat een bandje elektronische muziek te maken. Het licht gaat aan en uit op onvoorspelbare momenten en ook als het donker is wordt er doorgespeeld door de acteurs/dansers. Pas als het podium met het bandje tot midden voor het publiek wordt geschoven en ze een vet punknummer beginnen te spelen word ik meegetrokken in de voorstelling. Maar zeker in het begin als de spelers ons 'Amen' willen laten zeggen na wat ze beweren en gelijk al willen dat we mee gaan klappen terwijl ze mijns inziens nog niets bewezen hebben, ga ik vooralsnog in de 'nee-stand'.

Pas als er echt als een punkband wordt opgetreden ga ik om. De energie van de dansers is aanstekelijk. Maar uiteindelijk is het allemaal iets te veel hetzelfde en te voorspelbaar. Dat we uiteindelijk als publiek allemaal de dansvloer op moeten is leuk maar ligt tegelijk in de lijn der verwachtingen. Al met al heb ik me geamuseerd maar vind ik het niet bijzonder.

Reacties

Populaire posts