Skroetsj voorbij

De laatste voorstelling zit er op en vier avonden Skroetsj zijn voorbij. Ik heb er van genoten en ik denk het grootste gedeelte van het publiek ook. Mijn Vrouw vond er weinig aan maar dat was over het algemeen niet de reactie van het publiek.

Op de laatste avond speel ik nog even stiekem voor partycrasher op het feestje van Neef Fred en doe in die scène mee aan het namenraadspel, maar helaas, Reinier, de regisseur, zit zelf niet in de zaal en ziet het me niet doen. Van te voren twijfel ik nog even of ik deze eigen ingreep in het stuk zal doen of laten want Reinier waarschuwt van te voren op strenge toon dat we een serieuze voorstelling moeten spelen omdat de derde voorstelling nogal rommelig was. In dat laatste heeft hij gelijk. We mogen van hem niet stiekem een drol op het toneel leggen maar moeten geconcentreerd deze vierde en laatste voorstelling spelen. Maar een laatste voorstelling is en blijft een laatste voorstelling dus ik doe het toch in de wetenschap dat ik het ritme van de voorstelling er niet mee zal verstoren. Het geeft mezelf juist iets extra's en een kick als het gelukt is. Ik ben op tijd om de dia's te wisselen die ik voorafgaand en volgend op de scène moet wisselen, een belangrijke extra taak die ik naast het spelen van het hondje Flops goed en op het juiste moment moet vervullen.

Mijn dochters geloven niet dat ik de man ben die in het hondenpak zit omdat ik zo'n goede koprol maak. Toch een goede indruk gemaakt en me van een andere kant laten zien.

P.S. Nu is het eerste Kerstdag en wens ik iedereen die dit leest een heel fijne Kerst.

Reacties

Populaire posts