Alido Dors/Backbone/Silbersee: Speak up

Het wil maar niet echt spetteren in de voorstelling Speak Up van Alida Dors/Backbone/Silbersee. Van hiphop verwacht ik vuurwerk maar het tempo blijft langdurig laag. De dansers, de zangeres en de zanger bewegen om elkaar heen op de eveneens langzame muziek, een intrigerend soundscape. Het decor dat volgens de folder een soort ceremoniële ruimte moet voorstellen, doet mij meer aan een skatepark in de grote stad denken, en vind ik ook niet echt verrassend.

Even wordt het spannend als één van de dansers, omgekleed in een gouden showjasje, over het publiek heen klimt, over de banken, ondertussen de tekst van A change is gonna come van Sam Cooke schreeuwend.

Ik heb in mijn leven veel hiphop gezien in Rotterdam, dus om mij te verbazen moet er toch meer gebeuren dan wat er in deze voorstelling plaatsvindt. Het verhaal is te mager om te blijven boeien en de moraal aan het einde daarvan "Meer liefde" is ook niet een wereldschokkende gedachte.

Reacties

Populaire posts