Weer een ronde

Weer is er een ronde voorbij bij mijn dramalessen op de middelbare school. De vierde ronde. Met een presentatie van een aantal sprookjes. Assepoester, Sneeuwwitje, Doornroosje en Roodkapje worden gespeeld. In eerste instantie vinden de leerlingen het nogal kinderachtig, sprookjes, maar als ze eenmaal bezig zijn storten ze zich er helemaal in. Dit waren twee erg leuke groepen, deze eerste en tweede klas. Wat me in het algemeen opvalt bij de presentaties is dat de concentratie en de rust tijdens het kijken naar elkaar nu een stuk beter is dan aan het begin van de rit bij de allereerste presentaties.

Met mijn derde klas nader ik ondertussen ook het einde. Volgende week is de voorstelling. Dan heb ik geen eerste en tweede klas maar heb ik 's ochtends een technische doorloop en een repetitie en dan spelen maar. Ik heb een bewerking gemaakt van de film "Little Miss Sunshine". Soms gaat het zo langzaam dat ik het ergste vrees maar aan het einde van de les doen de leerlingen een snelle versie en dan is ineens de concentratie er wel weer. Misschien moet ik nog een titel bedenken voor de voorstelling.

Reacties

Populaire posts