De vrouw met de strenge ogen

Voor me fietst een vrouw in een pluizige grijze jas, mooi van pasvorm, chic, er onder uit steken twee welgevormde naakte benen. Het ziet er erg sexy uit, het lijkt alsof ze naakt is onder haar jas. Ik denk aan het schilderij van de Chirico waarop een naakte vrouw met een prachtige rug, van achteren afgebeeld, haar naakte billen op het zadel, de stad in fietst. De stad in dezelfde sfeer als op het bijgevoegde plaatje. Deze vrouw rijdt op een oude wrakkige fiets die niet bij haar jas past. Ik haal haar in en zie dat het 'de vrouw met de strenge ogen' is die ik wel eens in en bij de Plus zie. Haar ogen doen me denken aan een schilderij van Jawlensky dat ik eergisteren in het Haags Gemeentemuseum zag hangen. Ze parkeert haar fiets naast de mijne in de fietsenstalling. Zelf ben ik vandaag ook op een wrakkige fiets, ik wil mijn oude fiets naar de fietsenmaker brengen om te laten repareren zodat ik weer een eigen nachtfiets heb om 's nachts de stad in te gaan.
Illustratie: Giorgio de Chirico. Mystery and Melancholy of a Street

Reacties

Populaire posts