Boskoopmonologen: Derde reeks

Ik fiets weer van Gouda naar Boskoop en ben van plan ditmaal alle monologen op locatie en op volgorde te gaan zien. Ik rijd langs de hefbrug van Boskoop en zwaai naar Caroline die al klaar zit om Mies te gaan spelen onder de banier die er ook al staat. Alles onder controle, lijkt het. Ik fiets snel door naar de Otweg om de monoloog van Louise te zien. Dan wordt er gebeld. Karen. Of ik wil helpen de banieren bij het gemeentehuis op te zetten en bij het zorgcentrum. Daar gaat mijn plannetje. Ik verander van koers en rijd naar het gemeentehuis. Daar staat Henk al klaar om te spelen. Ik vertel dat Karen er ieder moment aan kan komen met de banier en loop naar de bloemenwinkel De Vier Jaargetijden aan de overkant om vast water te halen. Daar kennen ze me al. Als ik vier emmers water klaar heb staan bij het gemeentehuis komt Karen aanrijden. Ik stuur haar door naar het zorgcentrum met de laatste banier en zet samen met Henk de banier op. Dan fiets ik naar het zorgcentrum. Daar helpt de dame van de restauratie me aan acht emmers en een karretje. Ik tap de emmers snel vol, het worden er uiteindelijk zeven, twee emmers zitten zo stevig in elkaar vast dat ik ze niet uit elkaar krijg, maar omdat het niet al te hard waait moet dat voldoende zijn. Terwijl ik bezig ben komt Peter aan die Marie speelt bij het zorgcentrum. Als ik klaar ben hoop ik nog snel naar Ben te kunnen rijden, maar dat haal ik niet. Terwijl ik naar het station rijd zie ik zijn publiek al de kant van het zorgcentrum op lopen en fietsen. Mijn plannetje is in duigen maar ik zie toch nog drie monologen, Marie bij het zorgcentrum (zie de foto), Chris op het station en Mies bij de hefbrug. Volgende week weer een nieuwe kans.
Eén van de spelers, Ben van Leeuwen, heeft een fotopagina gemaakt met foto's van de monologen, om die te bekijken klik hier. Copyright foto Peter Thissen als Marie: Ben van Leeuwen.
Volgende week is de vierde en laatste reeks Boskoopmonologen. Klik hier voor de plattegrond. Meer info over De Boskoopmonologen hier

Reacties

Populaire posts